Wymagane dokumenty
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
- Załączniki do wniosku:
- W przypadku demontażu pojazdu:
- zaświadczenie o demontażu pojazdu, wystawione przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów,
- dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
- tablice rejestracyjne.
- W przypadku kradzieży pojazdu:
- oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego),
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ,
- dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
- W przypadku wywozu pojazdu za granicę:
- dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę ze stosownym oświadczeniem lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą; w przypadku kasacji pojazdu za granicą - dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą,
- dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
- tablice rejestracyjne.
- W przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu:
- dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę pojazdu,
- dowód rejestracyjny, karta pojazdu – jeżeli była wydana.
- tablice rejestracyjne,
- dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz Gminy.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- dla osoby fizycznej – dowód osobisty,
- dla osoby prawnej aktualne oryginały wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON,
- dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - aktualne oryginały i kserokopie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości.
W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaścicieli - podpisane przez nich upoważnienie do załatwienia sprawy dla pełnomocnika.
- Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez właścicieli lub prokurenta).
- Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC do wglądu
Wymagane opłaty:
Opłata skarbowa: 10 zł.
W przypadku składania wniosku przez inną osobę wnioskodawca upoważnia pisemnie wskazaną osobę, która przy odbiorze okazuje również swój dowód osobisty.
W sytuacji kiedy upoważnienie udzielane jest innej osobie niż: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej, wymagane jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.