Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego.
  2. Załączniki do wniosku:
    • Pokwitowanie wydane przy zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego.
    • Dokument określający tożsamość właściciela:
      • dla osoby fizycznej dowód osobisty,
      • dla osoby prawnej aktualne oryginały wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON,
      • dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - aktualne oryginały i kserokopie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości. 
        W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaścicieli - podpisane przez nich upoważnienie do załatwienia sprawy dla pełnomocnika.
    • Dokumenty potwierdzające ustanie przyczyny zatrzymania dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego (zaświadczenie ze Stacji Diagnostycznej dopuszczające pojazd do ruchu, opłacona polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC - w zależności od przyczyny zatrzymania dokumentu).
    • Pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę – w przypadku działania przez przedstawiciela. Pełnomocnictwo nie obowiązuje w przypadku załatwiania sprawy przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu.
    • Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu.

Wymagane opłaty:

W przypadku składania wniosku przez inną osobę wnioskodawca upoważnia pisemnie wskazaną osobę, która przy odbiorze okazuje również swój dowód osobisty.

W sytuacji kiedy upoważnienie udzielane jest innej osobie niż: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej, wymagane jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.