Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego wraz z oświadczeniem złożonym pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego) o kradzieży lub zagubieniu dowodu rejestracyjnego.
- Załączniki do wniosku:
- W przypadku zniszczenia poprzedniego dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność –zniszczony blankiet dowodu rejestracyjnego.
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
- Zaświadczenie lub odpis z rejestru badań technicznych pojazdów przeprowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- dla osoby fizycznej dowód osobisty,
- dla osoby prawnej aktualne oryginały wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON (oryginały do wglądu),
- c. dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych – aktualne oryginały i kserokopie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości.
W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaścicieli – podpisane przez nich pełnomocnictwo do załatwienia sprawy przez pełnomocnika.
- Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez jej organy lub prokurenta).
- Potwierdzenie wniesienia opłat.
- Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC do wglądu.
Wymagane opłaty:
- Tablice „czarne": 72,50+1: 73,50
- Tablice „białe": 85+1: 86,00
W przypadku składania wniosku przez inną osobę wnioskodawca upoważnia pisemnie wskazaną osobę, która przy odbiorze okazuje również swój dowód osobisty.
W sytuacji kiedy upoważnienie udzielane jest innej osobie niż: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej, wymagane jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.