Podstawa prawna:
Art. 5c pkt. 3 oraz 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
(t.j. Dz. U z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm)
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:
- oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby
- określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, w przypadku liceum profilowanego – profil kształcenia ogólnozawodowego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 24 ust. 1 lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalonej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy
- wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: - możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych
- realizację innych zadań statutowych
- w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami - statut szkoły lub placówki
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w przypadku szkoły podstawowej, a także w przypadku szkoły ponadpodstawowe ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności
Czas potrzebny na załatwienie sprawy:
30 dni
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Wymagane opłaty:
Brak
Uwagi:
- W przypadku szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinie kuratora oświaty, a w przypadku szkoły medycznej – także opinię ministra właściwego do spraw zdrowia, o spełnieniu wymagań określonych w art. 7 ust. 3 (art. 82 ust. 2a)
- Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest zobowiązana zgłosić (...) w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu powstałe po wpisie do ewidencji (art.82 ust.5)