- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
- obsługa wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych,
- weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub kartograficznych przyjmowanych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
- zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obiektów topograficznych (BDOT), dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych
i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich, o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000, - prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (powiatowej bazy GESUT),
- prowadzenie ewidencji materiałów zasobu w postaci materiałów elektronicznych,
w systemie teleinformatycznym PZGiK, - wyłączanie z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów, które utraciły przydatność użytkową,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
- Referat Ewidencji Gruntów i Budynków:
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym bazy danych, obejmujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
a) ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
b) rejestru cen i wartości nieruchomości,
- wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych, odpisów aktów notarialnych oraz dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- wydawanie odpłatnie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego, a także kopii dokumentacji z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie
i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości, - koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz prowadzenie
i aktualizacja geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) w zakresie projektowanych elementów sieci, - sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
- przeprowadzanie modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków,
- nieodpłatne zapewnienie gminom bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- nadzór nad wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej i rekultywacji.
3. Naczelnik Wydziału Geodezji pełni jednocześnie funkcję Geodety Powiatowego
i wykonuje zadania Starosty określone w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne.