Organizacja pracy Starostwa
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa,
- obsługa Zarządu – prowadzenie zbioru aktów prawnych wydawanych przez Zarząd Powiatu,
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- zapewnienie prawidłowej obsługi interesantów przez Starostwo,
- organizacja i nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem „Dziennika podawczego",
- organizacja obiegu dokumentów oraz obiegu informacji
- między poszczególnymi wydziałami,
- między Starostwem a interesantami,
- nadzór, koordynacja i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i listów,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami:
- samorządu terytorialnego,
- referendum lokalnego,
- prowadzenie kancelarii ogólnej,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- prowadzenie rejestrów:
- zarządzeń Starosty,
- umów,
- porozumień,
- kontroli prowadzonych w Starostwie i jednostkach podległych,
- opracowywanie sprawozdawczości dotyczącej zadań wydziału oraz sprawozdawczości obejmującej swoją problematyką urząd jako całość.
Prowadzenie rejestrów
- Rejestr zarządzeń Starosty
- Rejestry umów i porozumień z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego, podmiotami
- Rejestr upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Starosty
- Rejestr upoważnień do kontroli prowadzonych w Starostwie i jednostkach podległych
- Rejestr skarg i wniosków
- Rejestr uchwał Zarządu Powiatu Tatrzańskiego
Prowadzenie spraw pracowniczych
- racjonalne gospodarowanie etatami i funduszem płac Starostwa,
- prowadzenie akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- aktualizacja dokumentacji związanej z zatrudnieniem,
- przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz przejściem na rentę i emeryturę,
- przygotowywanie dokumentacji dla ZUS, rachuby płac i Zakładowej Komisji Socjalnej,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa oraz niektórych jednostek organizacyjnych na podstawie porozumień,
- zapewnienie prawidłowych warunków pracy, bhp i p. poż.,
- egzekwowanie dyscypliny pracy w Starostwie,
- prowadzenie dokumentacji związanej ze sposobem dokonywania ocen pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
- prowadzenie spraw związanych z naborem na stanowiska urzędnicze,
- koordynacja spraw związanych ze szczegółowym sposobem przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę,
- koordynacja prac nad regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych oraz prac związanych z jego zmianami,
- opracowywanie regulaminu pracy urzędu,
- prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej zatrudnienia,
- prowadzenie spraw praktyk uczniów i studentów,
- prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy dotycząca zatrudnienia osób w ramach programów aktywizacji zawodowej bezrobotnych.
Sprawy obywatelskie
- Wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa do Polski
- Biuro rzeczy znalezionych