Biuro Informatyki  –  realizuje i koordynuje zadania związane z informatyzacją, cyfryzacją, cyberbezpieczeństwem  oraz obsługą informatyczną Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających wyodrębnionych służb oraz osób w tym zakresie, poprzez:

  1. Zapewnianie działań służących rozwojowi e-administracji  oraz kierowanie procesem informatyzacji Urzędu oraz powiatowych jednostek.
  2. Planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury informatycznej dla potrzeb Urzędu oraz powiatowych jednostek.
  3. Poszukiwanie nowych rozwiązań rynkowych i dostosowywanie zasobów informatycznych Urzędu do wymagań stawianych przez odpowiednie przepisy prawa.
  4. Współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie projektów informatycznych.
  5. Dbałość o spójność systemu informatycznego urzędu oraz powiatowych jednostek poprzez nadzór nad wdrożeniami nowego oprogramowania, współpracę przy tworzeniu nowych aplikacji z ich wykonawcami oraz ulepszanie i wprowadzanie uzupełnień do użytkowanych programów.
  6. Koordynację zadań wynikających z przepisów o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
  7. Zapewnianie bezpieczeństwa systemu informatycznego  i poufności danych, a w szczególności ochrony danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi standardami, normami, przepisami prawa oraz Polityką Bezpieczeństwa Urzędu.
  8. Planowanie i wdrażanie zabezpieczeń infrastruktury oraz systemów informatycznych przed zagrożeniami.
  9. Utrzymanie ciągłości działania infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej oraz używanych systemów i aplikacji w celu zapewnienia sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Urzędu oraz jednostek,
    1. monitorowanie czynników środowiskowych w centrum przetwarzania danych urzędu,
    2. administrowanie systemami monitoringu wizyjnego,
    3. administrowanie wewnętrznymi centralami telefonicznymi,
    4. administrowanie siecią komputerową w tym łączami teleinformatycznymi i telefonicznymi, siecią LAN, siecią WiFi oraz VPN,
    5. administrowanie infrastrukturą serwerową,
    6. administrowanie bazami danych,
    7. administrowanie systemami informatycznymi i telekomunikacyjnymi,
    8. zarządzanie dostępem do Internetu oraz dostępem zdalnym,
    9. zarządzanie systemem  poczty elektronicznej  wraz z jej ochroną antywirusową i antyspamową,
    10. zarządzanie  systemem ochrony i neutralizacji przed  szkodliwym  oprogramowaniem,
    11. administrowanie systemem backupu i archiwizacji danych.
  10. Utrzymywanie ciągłości pracy systemów poprzez właściwą  konfigurację sprzętu komputerowego na stanowiskach użytkowników, w tym wykonywanie instalacji aplikacji
    i poprawek.
  11. Kontrolowanie prawidłowego wykorzystania sprzętu komputerowego, drukującego i skanującego.
  12. Zapewnienie napraw, konserwacji i modernizacji zasobów informatycznych.
  13. Analizowanie i ewidencjonowanie potrzeb użytkowników w zakresie programów i sprzętu komputerowego.
  14. Prowadzenie ewidencji użytkowników systemów informatycznych oraz zarządzanie prawami dostępu w zakresie administrowanych zasobów.
  15. Wspomaganie i szkolenie użytkowników systemów informatycznych.
  16. Zarządzanie wsparciem technicznym w zakresie realizowanych zadań, utrzymywanie  kontaktów z dostawcami  aplikacji  i usług oraz kontrola poziomu świadczonych usług,
    w szczególności  w ramach umów asysty technicznej i konserwacji.
  17. Planowanie i realizację zakupów sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań informatycznych, podzespołów komputerowych.
  18. Opracowywanie i realizacja planu finansowego dotyczącego zadań Biura oraz sporządzanie sprawozdań związanych z jego realizacją.
  19. Prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego      i telekomunikacyjnego dotyczących oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji.
  20. Prowadzenie ewidencji posiadanych zasobów informatycznych.
  21. Prowadzenie ewidencji oprogramowania, licencji i praw autorskich na programy komputerowe celem użytkowania ich zgodnie z prawem.
  22. Wykonywanie zadań z zakresu udostępniania informacji publicznej wynikających z przepisów wewnętrznych w tym prowadzenie  strony Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa.
  23. Wykonywanie zadań z zakresu administrowania stroną internetową powiatu, stroną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu i powiatowych jednostek oraz fanpage w portalach społecznościowych.
  24. Publikacja przekazanych treści przez użytkowników na administrowanych stronach i serwisach internetowych.
  25. Obsługa techniczna publikacji uchwał Rady, zarządzeń Starosty Tatrzańskiego, uchwał Zarządu oraz innych aktów prawnych publikowanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego,
  26. Obsługa teleinformatyczna Sesji Rady Powiatu oraz posiedzeń Komisji.