Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1145), zawiadamia o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Zarządu Powiatu Tatrzańskiego, na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 3/2024 z dnia 26 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.199.2024.ASS/MB, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, oznaczoną jako dz. ewid. nr 8158/17 o pow. 0,0001 ha (powstałą z podziału dz. ewid. nr 8158/13), obr. 503 Ząb, stanowiącą dotychczas współwłasność m.in. nieżyjącej Pani Marii Śmiałek c. Stanisława i Agnieszki, w udziale wynoszącym ½, którego spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku.
W związku z powyższym wzywa się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do ww. nieruchomości, aby w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego obwieszczenia, zgłosili się do Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 54 i udokumentowali swoje prawa.
Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.