Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 572) w związku z art. 7 ustawy z dnia 13 lipca 2023r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1722) informuję, że w dniu 14 lutego 2025r. została wydana decyzja znak GN.6821.2.11.2024 w sprawie nabycia przez Gminę Poronin, prawa własności działki nr 9134 obr. 0503 Ząb, w jednostce ewidencyjnej Poronin, o nieuregulowanym stanie prawnym, użytkowanej jako droga ogólnodostępna o znaczeniu lokalnym.

Z treścią ww. decyzji oraz całością akt sprawy znak GN.6821.2.11.2024 można zapoznać się w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 15, od poniedziałku do piątku.

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Tatrzańskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Jednocześnie informuję, iż w myśl art. 49 Kodeks postępowania administracyjnego po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia obwieszcza o wydaniu decyzji o nabyciu nieruchomości, zawiadomienie o wydaniu decyzji uważa się za doręczone.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki

Obwieszczenie Starosty Tatrzańskiego

 

o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska przeznaczoną pod realizację inwestycji drogowej pn.: ,,Rozbudowa drogi gminnej nr 420046K klasy technicznej L (droga lokalna) o nazwie „Pod Grapą” i „Grapa” (Nowa Biała- Białka) w m. Białka Tatrzańska”

Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024r., poz. 572) w związku z art. 8 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024r., poz. 1145) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311),

zawiadamia o wszczęciu postępowania

w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, oznaczoną jako działka ewidencyjna nr 10/2 o pow. 0,0021 ha (powstała z działki ewid. nr 10/1) obr. 0302 Białka Tatrzańska,

  • stanowiącą dotychczas własność: Franciszka Rusin s. Michała i Katarzyny, zmarł w dniu 19.10.1981r.

Zgodnie z art. 41 § 1 kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 2 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

W związku z powyższym wzywa się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa do spadku po ww. zmarłym, aby w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego obwieszczenia, zgłosili się do Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55 i udokumentowali swoje prawa.

Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.

Niniejsze ogłoszenie podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń, na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Zakopanem, a także w dzienniku internetowym www.infobublikator.pl

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki

Na podstawie art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.)

Zarząd Powiatu Tatrzańskiego podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy w trybie bezprzetargowym

Lp.

Oznaczenie nieruchomości

Pow. nieruch.

Opis nieruchomości

Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania

Wysokość opłat z tyt. dzierżawy

Termin wnoszenia opłat

Informacje o przeznaczeniu do wydzierżawienia

1.

Część działki

ewid. nr 112/4
obr. 5 Zakopane

KW nr NS1Z/00034807/2

pow. do dzierżawy:

0,0020 ha

Nieruch. położona w Zakopanem przy ul. Krupówki, utwardzona kostką brukową, stanowi część kompleksu Zespołu Szkół Budowlanych im. dra Władysława Matlakowskiego 

Tereny zabudowy usługowej (usługi publiczne), oznaczone symbolem 2.UPo zgodnie z MPZP „ŚRÓDMIEŚCIE-ZACHÓD”.

Dzierżawa na okres do 3 lat na cele usługowe jako parking dla klientów związany z prowadzoną działalnością przy ul. Krupówki 2.

416 zł netto + VAT miesięcznie

Czynsz dzierżawny płatny jest w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury na konto Wydzierżawiającego wskazane na fakturze, podlega corocznej waloryzacji.

Nieruchomość zostanie wydzierżawiona w trybie bezprzetargowym na rzecz właściciela nieruchomości przyległej

 

 

Niniejszy wykaz podaje się do publicznej wiadomości na okres 21 dni tj. od dnia 4 lutego 2025 r. do dnia 24 lutego 2025 r. poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zakopanem przy ul. Chramcówki 15, zamieszczenie na stronie internetowej Starostwa www.powiat.tatry.pl w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Tatrzańskiego. Informacja o zamieszczeniu przedmiotowego wykazu podana zostaje do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w dzienniku internetowym infopublikator.pl.

 

STAROSTA TATRZAŃSKI

mgr inż. Andrzej Skupień
/podpisano elektronicznie/

Działając na podstawie art. 124a w związku z art. 114 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) Starosta Tatrzański informuje, że zgodnie z wnioskiem spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Jana Hebdę, zamierza wszcząć postępowanie administracyjne (znak: GN.6821.1.7.2025) w sprawie wydania w trybie art. 124, art. 124a ww. ustawy w związku z art. 28a, 28b i 28e ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Suche, jedn. ewid. Poronin, oznaczonej jako dz. ewid. nr 109/7 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego w ramach zadania „Budowa stacji transformatorowej słupowej 15/0,4kV linii kablowej 15kV oraz powiązań z istniejącą siecią nN 0,4kV w miejscowości Sucha Mineralna” obejmującego budowę sieci napowietrznej SN15kV w torze istniejącej sieci napowietrznej nN0,4kV. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na tej działce to 28,2 m dla sieci energetycznej średniego napięcia 15kV, powierzchnia strefy kontrolowanej wynosi 60 m², obszar potrzebny do wykonania zadania to 197 m².

Na podstawie art. 49 w zw. z art. 49a w zw. z art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)

Starosta Tatrzański

zaświadcza, iż wobec niezaskarżenia w czasie i trybie ustawowo przewidzianym decyzji Starosty Tatrzańskiego z dnia 12 grudnia 2024 r. znak: GN.683.3.3.2024 wydanej w trybie przepisów art. 12 i 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311), stała się ona ostateczna z dniem 10 stycznia 2025 r. i podlega wykonaniu.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki