Działając na podstawie art. 124 w związku z art. 8 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1145) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 572) Starosta Tatrzański informuje, iż w oparciu o wniosek Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie działającą przez pełnomocnika Pawła Brona Leszczyńskiego, INSTBUD sp. z o.o. z siedzibą w Gdowie, pod sygn.: GN.6853.1.29.2024 wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie wydania w trybie art. 124, decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości, oznaczonej jako działka ewid. nr 474 z obrębu 0011 Zakopane poprzez udzielenie zezwolenia na wykonanie inwestycji liniowej polegającej wybudowaniu sieci gazowej średniego ciśnienia (10 kPa – 0,5 MPa) z rur PE100 o średnicy 63 mm, długości wynoszącej 1 mb na dz. 474.

Stosownie do zapisów księgi wieczystej NS1Z/00063433/1 nieruchomość w niej opisana pozostaje w chwili obecnej współwłasnością nieznanych z miejsca pobytu:

  1. Anny Cukier- Kozieniak – w 1/31 części;

  2. Marii Cukier- Kozieniak – w 6300/205065 części

Zgodnie z art. 41 § 1 kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 2 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Z aktami przedmiotowej sprawy można zapoznać się w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Zakopanem przy ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, pawilon B - pokój 118, w godzinach pn.-pt. 8.00-15.00, tel. 18 20 239 54, po uprzednim telefonicznym potwierdzeniu możliwości udostępnienia akt.

Niniejsze zawiadomienie-obwieszczenie, stosownie do treści art. 49 § 2 kpa, uznaje się za dokonane po upływie czternastu dni, licząc od dnia w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie lub udostepnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze ogłoszenie podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń, na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Zakopanem, a także w dzienniku internetowym www.infobublikator.pl

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

 

mgr inż. Maciej Janicki

Działając na podstawie art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z roku 2024, poz. 1145 ze zm.) Starosta Tatrzański ogłasza, że do użyczenia została przeznaczona nieruchomość:

  1. Oznaczona jako działki ewid. nr 9732/3 i 9732/5 obręb 306 Jurgów o łącznej pow. 0,0609 ha opisana w księdze wieczystej nr NS1Z/00046100/3, zabudowana budynkiem murowanym dwukondygnacyjnym, podpiwniczonym, krytym blachą o powierzchni zabudowy 64 m2, będącym budynkiem byłego punktu informacji turystycznej w Jurgowie przy ul. Podokólne 2 wyposażonym w instalację elektryczną, odgromową, telefoniczną, wodno-kanalizacyjną.

  2. Przeznaczenie ww. nieruchomości w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego zgodnie z Uchwałą Nr XLII/352/2022 Rady Gminy Bukowina Tatrzańska z dnia 25 maja 2022 r. oznaczono przedmiotowy teren symbolem U4strefa terenów koncentracji usług z wiodącymi usługami administracji i łączności.

  3. Oddanie w użyczenie opisanej w pkt 1 nieruchomości następuje na rzecz Karpackiego Oddziału Straży Granicznej im. 1 Pułku Strzelców Podhalańskich z siedzibą w Nowym Sączu w celu opisanym w ustawie z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 915 ze zm.), a w szczególności zgodnie z dyspozycją art. 2.

  4. Umowa użyczenia zostanie zawarta na okres 1 roku.

z up. STAROSTY
WICESTAROSTA TATRZAŃSKI

mgr Wawrzyniec Bystrzycki

Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) i art. 8 oraz art. 113 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) informuje, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0301 Bukowina Tatrzańska, jedn. ewid. Bukowina Tatrzańska, oznaczonej jako działki ewid. nr 4114/11 i nr 4114/12 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego obejmującego budowę odcinka sieci gazowej średniego ciśnienia wraz z przyłączami gazowymi średniego ciśnienia do budynków mieszkalnych. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na nieruchomości to 79 m, powierzchnia strefy kontrolowanej 79 m² (średnio 0,5 m od osi projektowanej sieci co obustronnie daje 1 m). Obszar potrzebny do wykonania zadania to 118,5 m².

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.

Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7-miu dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 8 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

 

mgr inż. Maciej Janicki

 

Działając na podstawie art. 124a w związku z art. 114 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1145) Starosta Tatrzański informuje, że zgodnie z wnioskiem Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. Oddział Zakład Gazowniczy w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Macieja Bednarczyka, pracownika Grupy INSTALBUD Sp. z o.o. Sp. k. zamierza wszcząć postępowanie administracyjne (znak: GN.6853.1.20.2024) w sprawie wydania w trybie art. 124 w związku z art. 124a w/w ustawy decyzji o ograniczeniu sposób korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Witów, jednostka ewid. Kościelisko, oznaczonej jako dz. ewid. nr 832/9 oraz działka ewid. nr 832/10 poprzez udzielenie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie na nieruchomości prac związanych z rozbudową sieci gazowej średniego ciśnienia dn 110PE celem zaspokojenia socjalnobytowych przyszłych odbiorców (gazyfikacja miejscowości Chochołów/Witów). Rozbudowa sieci gazowej jest inwestycją celu publicznego.

Inwestycja przebiegać będzie pasem o długości 1,3 m² dla dz. 832/9 oraz 4,5 m² dla dz. 832/10 i szerokości 1m. Prace budowalno- montażowe prowadzone będą w wykopach wąsko przestrzennych na odcinku o łącznej długości 5,8m oraz szerokości 1,0m (po 0,5m w obie strony od osi gazociągu) oraz głębokości ok. 1,0m poniżej powierzchni terenu na działkach 832/9, 832/10 obr. Witów.

Wskazana nieruchomość stanowi nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym stosownie do treści art. 113 ust. 6 i 7 w/w ustawy. Działki ewid. nr 832/9 oraz 832/10 obr. Witów, których jako właścicielka wpisana jest Zofia Toczek, która zmarła.

Na podstawie art. 118a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)

STAROSTA TATRZAŃSKI

zawiadamia, że w dniu 25 lutego 2025 r. została wydana Decyzja nr 2 znak: GN.683.7.24.2024 o ustaleniu wysokości odszkodowania za udział ½ części w nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym oznaczonej jako działka ewid. nr 8158/17 o pow. 0,0001 ha obr. 503 Zakopane, stanowiącej własność nieżyjącej Pani Marii Śmiałek c. Stanisława i Agnieszki, którego spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku, nabytej przez Powiat Tatrzański na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 3/2024 z dnia 26 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.199.2024.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

 

mgr inż. Maciej Janicki