Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 49 i art. 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 4 ust. 1 i ust. 2, art. 5 ust. 1, ust. 4 w związku z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 13 lipca 2023 r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1722) zawiadamia, że na wniosek z dnia 08 maja 2025 r. Wójta Gminy Kościelisko wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania decyzji o stwierdzeniu nabycia przez Gminę Kościelisko własności nieruchomości użytkowanej jako droga ogólnodostępna o znaczeniu lokalnym, oznaczonej jako działki ewidencyjne w obrębie 0402 Witów, w jednostce ewidencyjnej Kościelisko:
-
dz. ewid. 10024/6 (powstałej z podziału działki ewid. 10024/1, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr NS1Z/00072509/1);
-
dz. ewid. 1332/4 (powstałej z podziału działki ewid. 1332/1, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr NS1Z/00018952/5);
-
dz. ewid. 1364/5 (powstałej z podziału działki ewid. 1364/3, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr NS1Z/00035028/4);
-
dz. ewid. 1404/13 (powstałej z podziału działki ewid. 1404/8, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr NS1Z/00033986/3);
-
dz. ewid. 10087 (powstałej z podziału działki ewid. 8038/7 o nieuregulowanym stanie prawnym);
-
dz. ewid. 9441/2 (powstałej z podziału działki ewid. 9441, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr NS1Z/00019362/9);
-
dz. ewid. 10090 (powstałej z podziału działki ewid. 8038/10 o nieuregulowanym stanie prawnym);
-
dz. ewid. 10092 (powstałej z podziału działki ewid. 8038/11 o nieuregulowanym stanie prawnym);
-
dz. ewid. 8038/14 (o nieuregulowanym stanie prawnym);
-
dz. ewid. 10095 (powstałej z podziału działki ewid. 8038/16 o nieuregulowanym stanie prawnym);
-
dz. ewid. 10096 (powstałej z podziału działki ewid. 8038/17 o nieuregulowanym stanie prawnym);
-
dz. ewid. 10098 (powstałej z podziału działki ewid. 9469 o nieuregulowanym stanie prawnym).
Zgodnie z art. 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych „1. Nieruchomości gruntowe pozostające w dniu wejścia w życie ustawy od co najmniej 20 lat we władaniu gminy, użytkowane jako drogi ogólnodostępne, niezaliczone do kategorii dróg publicznych, mogą zostać nabyte na własność gminy. 2. Przez nieruchomość, o której mowa w ust. 1, należy rozumieć nieruchomość niezabudowaną, utwardzoną, użytkowaną jako drogę ogólnodostępną o znaczeniu lokalnym, po której odbywa się ruch pojazdów i pieszych, wykorzystywaną przez nieokreśloną liczbę użytkowników, stanowiącą uzupełnienie sieci dróg służących miejscowym potrzebom, funkcjonalnie zbliżoną do dróg publicznych i połączoną z drogami publicznymi.”
Na podstawie z art. 4 ww. ustawy „1. Nabycie własności nieruchomości, o których mowa w art. 3 ust. 1, następuje na podstawie decyzji o nabyciu nieruchomości. 2. Decyzję o nabyciu nieruchomości wydaje właściwy miejscowo starosta wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej na wniosek wójta (burmistrza, prezydenta miasta).”
Zgodnie z art. 5 ust. 3 „W przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym starosta wysyła zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jedynie wnioskodawcy, zaś pozostałe strony postępowania zawiadamia, w drodze obwieszczenia, w siedzibie swojego urzędu, a także w urzędzie gminy właściwej ze względu na położenie nieruchomości, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych tych urzędów.”
Na podstawie art. 5 ust. 4 „Z dniem doręczenia zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, nieruchomości objęte wnioskiem, o którym mowa w art. 4 ust. 2, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami do dnia, w którym decyzja w sprawie tego wniosku stała się ostateczna.”
W związku z tym zainteresowane strony będące uczestnikami niniejszego postępowania, mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz wnieść swoje uwagi i zastrzeżenia do przedmiotu postępowania do czasu wydania orzeczenia w sprawie w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, godziny przyjęć od poniedziałku do piątku od 8.00 do 15.00, pawilon B, pokój nr 118.
W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny zgodnie z art. 41 kodeksu postępowania administracyjnego.
Doręczenie uznaje się za dokonane w dniu odbioru zawiadomienia przez wnioskodawcę, a dla pozostałych stron po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne ogłoszenie tj. ukazania się obwieszczenia zawiadamiającego o wszczęciu postępowania administracyjnego zgodnie z art. 49 kodeksu postępowania administracyjnego
z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
mgr inż. Maciej Janicki