Starosta Tatrzański na podstawie art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)

zawiadamia

o zgromadzeniu materiału dowodowego niezbędnego do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 1/2023 z dnia 16 czerwca 2023 r. znak: AB.6740.328.2022.ASS, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiast wej wykonalności, oznaczoną jako dz. ewid. nr 5809/2 (powstała z podziału działki ewid. nr 5809), 5811/2 (powstała z podziału dz. ewid. nr 5811), 5812/2 i 5812/3 (powstałych z podziału dz. ewid. nr 5812) obr. 304 Czarna Góra, stanowiącą dotychczas współwłasność m.in.:

  1. Pana Mariana Cikowskiego s. Władysława i Heleny zmarłego dnia 14.10.2008 r.;

  2. Pani Zofii Wacław c. Jana i Zofii zmarłej dnia 09.03.2014 r.;

  3. Pani Zofii Wacław c. Bartłomieja i Magdaleny zmarłej dnia 04.02.2000 r.;

  4. Pani Heleny Górnik c. Andrzeja i Zofii zmarłej dnia 08.12.2021 r.;

  5. Pana Józefa Sarny s. Andrzeja i Elżbiety zmarłego dnia 06.10.2000 r.;

  6. Pani Janiny Sarny c. Władysława i Genowefy zmarłej dnia 21.09.2011 r.,

których spadkobiercy nie wykazali praw do spadku.

W związku z powyższym stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów oraz dowodów.

Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma, w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55.

Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.                                            

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

STAROSTA TATRZAŃSKI

mgr inż. Andrzej Skupień

Na podstawie art. 118a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)

 

STAROSTA TATRZAŃSKI

 

zawiadamia, że w dniu 20 maja 2025 r. została wydana decyzja znak: GN.683.8.72.2024 o ustaleniu odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym, oznaczoną jako dz. ewid. nr 1572/85, stanowiącą dotychczas własność Wandy Król c. Stanisława i Stefanii zmarłej dnia 17.09.2022 r., której spadkobiercy nie wykazali praw do spadku, nabytej z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Tatrzańskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

STAROSTA TATRZAŃSKI

mgr inż. Andrzej Skupień

Na podstawie art. 118a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)

 

STAROSTA TATRZAŃSKI

 

zawiadamia, że w dniu 19 maja 2025 r. została wydana decyzja znak: GN.683.8.69.2024 o ustaleniu odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym, oznaczoną jako dz. ewid. nr 1572/77, stanowiącą dotychczas własność Anieli Mrowcy z domu Mąka c. Wojciecha i Antoniny, której spadkobiercy nie wykazali praw do spadku, nabytej z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Tatrzańskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

STAROSTA TATRZAŃSKI

mgr inż. Andrzej Skupień

Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 113 ust. 6 i ust. 7, art. 115 ust. 3, w związku z art. 124a i 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) zawiadamiam, że na wniosek Spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Macieja Bednarczyka, pracownika Grupy INSTALBUD Sp. z o.o. Sp. k., wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania w trybie art. 124 w związku z art. 124a ww. ustawy decyzji o ograniczeniu sposób korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Witów, jednostka ewid. Kościelisko, oznaczonej jako dz. ewid. nr 832/9 oraz działka ewid. nr 832/10  poprzez udzielenie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie na nieruchomości prac związanych z rozbudową sieci gazowej średniego ciśnienia dn 110PE celem zaspokojenia socjalnobytowych przyszłych odbiorców (gazyfikacja miejscowości Chochołów/Witów). 

Przedmiotowa nieruchomość stanowi nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym,  stosownie do treści art. 113 ust. 6 i 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Zgodnie z art. 124a i art. 124 ust. 1  ustawy o gospodarce nieruchomościami starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, może ograniczyć, w drodze decyzji, sposób korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii eklektycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub naziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyraża na to zgody. Przepis ten stosuje się odpowiednio do nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym. Wówczas do postępowania w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości stosuje się art. 114 ust. 3 i 4 oraz art. 115 ust. 3. 

Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) i art. 8 oraz art. 113 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) informuje, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości, oznaczonej jako działka ewid. nr 474 z obrębu 0011 Zakopane poprzez udzielenie zezwolenia na wykonanie inwestycji liniowej polegającej wybudowaniu sieci gazowej średniego ciśnienia (10 kPa – 0,5 MPa) z rur PE100 o średnicy 63 mm, długości wynoszącej 1 mb na dz. 474.

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.

Czynności o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7-miu dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

 

mgr inż. Maciej Janicki