Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 8 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024r., poz. 1145) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311), Starosta Tatrzański zawiadamia, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość przejętą pod drogę publiczną, oznaczoną jako działka ewidencyjna nr 10/2 o pow. 0,0021 ha (powstała z działki ewid. nr 10/1) obr. 0302 Białka Tatrzańska.

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.

Czynności o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7-miu dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki

Działając na podstawie art. 124a w związku z art. 114 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) Starosta Tatrzański informuje, że zgodnie z wnioskiem Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, działającej przez pełnomocnika Pawła Marka Staszczaka, zamierza wszcząć postępowanie administracyjne (znak: GN.6853.1.28.2024) w sprawie wydania w trybie art. 124 w związku z art. 124a ww. ustawy decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0505 Poronin, jedn. ewid. Poronin, oznaczonej jako działka ewid. nr 2585 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego obejmującego budowę odcinka sieci gazowej średniego ciśnienia wraz z przyłączami gazowymi średniego ciśnienia. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na nieruchomości  to 37,5 m, powierzchnia strefy kontrolowanej 37,5 m². Obszar potrzebny do wykonania zadania to 171 m².

Wskazana nieruchomość stanowi nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym stosownie do treści art. 113 ust. 6 i 7 ww. ustawy.  Dla nieruchomości oznaczonej jako działka ewid. 2585 położonej w Poroninie nie ustalono księgi wieczystej, na podstawie które można ustalić osoby, którym przysługują do niej prawa rzeczowe. Działka ewid. nr 2585 obr. 0505 Poronin, gmina Poronin zgodnie z wypisem z rejestru gruntów, znajdują się we władaniu:

  • Gil Maria (Jan, Zofia)

  • Sopata Janina Zofia (Jan, Zofia)

  • Stasik Jan (Jan, Zofia)

W związku z powyższym wzywa się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do ww. nieruchomości, aby w terminie dwóch miesięcy od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia zgłosili i udokumentowali swoje prawa do przedmiotowej nieruchomości.

Osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do w/w nieruchomości, winny zgłosić się do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Zakopanem przy ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, pawilon B - pokój 118, w godzinach pn.-pt. 8.00-15.00, tel. 18 20 239 54.

Jeżeli w terminie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia niniejszej informacji nie zgłoszą się osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do ww. nieruchomości, bądź zgłoszą się osoby, ale praw swych nie udowodnią, wszczęte zostanie postępowanie w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z części nieruchomości.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki

Starosta Tatrzański stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)

 

zawiadamia

 

o zgromadzeniu materiału dowodowego niezbędnego do zakończenia postepowania administracyjnego w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, oznaczoną jako oznaczoną jako dz. ewid. nr 1572/85 o pow. 0,0087 ha (powstałą z podziału dz. ewid. nr 1572/65), obr. 302 Białka Tatrzańska, stanowiącą dotychczas własność nieżyjącej Pani Wandy Król c. Stanisława i Stefanii zmarłej dnia 17.09.2022 r., której spadkobiercy nie wykazali praw do spadku.

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów oraz dowodów.

Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma, w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55.

Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.                                                                      

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki

Działając na podstawie art. 124a w związku z art. 114 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) Starosta Tatrzański informuje, że zgodnie z wnioskiem spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Roberta Bednarczyka, zamierza wszcząć postępowanie administracyjne (znak: GN.6821.1.14.2025) w sprawie wydania w trybie art. 124, art. 124a ww. ustawy w związku z art. 28a, 28b i 28e ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Białka Tatrzańska, jedn. ewid. Bukowina Tatrzańska, oznaczonej jako dz. ewid. nr 6617 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego w ramach zadania „Modernizacja linii napowietrznych SN 15kV GPZ Bukowina Tatrzańska p.8 linia Białka i linii GPZ Białka Tatrzańska p.19 linia Białka Etap II odcinek B-C” obejmującego budowę sieci elektroenergetycznej do 15kV – dwóch linii kablowych średniego napięcia 15kV i rurociągu światłowodowego dla potrzeb własnych TAURON Dystrybucja S.A. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na tej działce to 5 m dla elektroenergetycznej sieci kablowej średniego napięcia 15kV, powierzchnia strefy kontrolowanej wynosi 10 m², obszar potrzebny do wykonania zadania to 20 m².

Wskazana nieruchomość stanowi nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym stosownie do treści art. 113 ust. 6 i 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami w zw. z art. 28b ust. 1 ustawy o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych. Dla nieruchomości oznaczonej jako dz. ewid. 6617 prowadzona jest przez Sąd Rejonowy w Zakopanem księga wieczysta NS1Z/00074878/2, w której jako współwłaściciele wpisani są:

Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) i art. 8 oraz art. 113 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) informuję, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie wydania w trybie art. 124, art. 124a ww. ustawy w związku z art. 28a, 28b i 28e ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Suche, jedn. ewid. Poronin, oznaczonej jako dz. ewid. nr 109/7 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego w ramach zadania „Budowa stacji transformatorowej słupowej 15/0,4kV linii kablowej 15kV oraz powiązań z istniejącą siecią nN 0,4kV w miejscowości Sucha Mineralna” obejmującego budowę sieci napowietrznej SN15kV w torze istniejącej sieci napowietrznej nN0,4kV. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na tej działce to 28,2 m dla sieci energetycznej średniego napięcia 15kV, powierzchnia strefy kontrolowanej wynosi 60 m², obszar potrzebny do wykonania zadania to 197 m².

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.

Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 8 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

mgr inż. Maciej Janicki