Działając na podstawie art. 124a w związku z art. 114 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) w związku z art. 28a i następne ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) Starosta Tatrzański informuje, że zgodnie z wnioskiem spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Jarosława Woźniaka, zamierza wszcząć postępowanie administracyjne (znak: GN.6821.1.28.2025) w sprawie wydania w trybie art. 124 w związku z art. 124a ww. ustawy decyzji o „ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej. Dotyczy inwestycji pn.: Budowa sieci kablowej, budowa stacji transformatorowej SN/nN 15/0,4 kV wraz z powiązaniami nN w msc. Nowe Bystre, gmina Poronin” na działce ewid. nr 11044/13 obr. Nowe Bystre.

Wskazana nieruchomość stanowi nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym stosownie do treści art. 113 ust. 6 i 7 ww. ustawy. Działka ewid. nr 11044/13 obr. Nowe Bystre, gmina Poronin, nie ma założonej księgi wieczystej. Dane ujawnione w ewidencji gruntów i budynków wskazują, iż działka znajduje się we władaniu osoby fizycznej.

Starosta Tatrzański informuje, iż na wniosek Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. Oddział Zakład Gazowniczy w Krakowie, działającej przez pełnomocnika Pawła Bronę Leszczyńskiego, INSTBUD sp. z o.o. z siedzibą w Gdowie,, wszczęto w trybie art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1145) postępowanie administracyjne w sprawie decyzji o ograniczeniu sposób korzystania z nieruchomości w miejscowości Zakopane, oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki ewid. nr 106, 107, 108, 109 z obrębu 0023 Zakopane poprzez udzielenie zezwolenia na wykonanie inwestycji liniowej polegającej wybudowaniu sieci gazowej średniego ciśnienia (10 kPa – 0,5 MPa) z rur PE100 o średnicy 63 mm, długości wynoszącej 5,5 mb na dz. 106; 84 mb na dz. 107; 11,5 mb na dz. 108; 43 mb na dz. 109; przyłącza gazu średniego ciśnienia (10kPa- 0,5 MPa) z rur PE100 o średnicy 25mm, długości wynoszącej 1mbna dz.109.

Zgodnie z art. 124 ust. 1 tejże ustawy: „Starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, może ograniczyć, w drodze decyzji, sposób korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyraża na to zgody. Ograniczenie to następuje zgodnie z planem miejscowym, a w przypadku braku planu, zgodnie z decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.”

Art. 124 ust. 2 u.g.n. Starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, udziela zezwolenia z urzędu albo na wniosek organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego, innej osoby lub jednostki organizacyjnej.

Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 113 ust. 6 i ust. 7, art. 115 ust. 3 w związku z art. 124a i 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) zawiadamia, że na wniosek Spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Roberta Bednarczyka, wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie wydania w trybie art. 124, art. 124a ww. ustawy w związku z art. 28a, 28b i 28e ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Białka Tatrzańska, jedn. ewid. Bukowina Tatrzańska, oznaczonej jako dz. ewid. nr 6617 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego w ramach zadania „Modernizacja linii napowietrznych SN 15kV GPZ Bukowina Tatrzańska p.8 linia Białka i linii GPZ Białka Tatrzańska p.19 linia Białka Etap II odcinek B-C” obejmującego budowę sieci elektroenergetycznej do 15kV – dwóch linii kablowych średniego napięcia 15kV i rurociągu światłowodowego dla potrzeb własnych TAURON Dystrybucja S.A. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na tej działce to 5 m dla elektroenergetycznej sieci kablowej średniego napięcia 15kV, powierzchnia strefy kontrolowanej wynosi 10 m², obszar potrzebny do wykonania zadania to 20 m².

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.

Czynności o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 8 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)  oraz art. 4 ust. 1 i ust. 2, art. 5 ust. 1, ust. 4 w związku z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 13 lipca 2023 r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1722) informuję, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o stwierdzeniu nabycia przez Gminę Kościelisko własności nieruchomości składającej się z działek ewid. nr 8721, nr 8720/2 oraz nr 8719/3 obręb 0400 Dzianisz, w jednostce ewidencyjnej Kościelisko, użytkowanej jako droga ogólnodostępna o znaczeniu lokalnym.

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.

Czynności o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.