o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska przeznaczoną pod realizację inwestycji drogowej pn.: ,,Rozbudowa drogi gminnej nr 420046K klasy technicznej L (droga lokalna) o nazwie „Pod Grapą” i „Grapa” (Nowa Biała- Białka) w m. Białka Tatrzańska”

Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024r., poz. 572) w związku z art. 8 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024r., poz. 1145) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311), zawiadamia o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, oznaczoną jako dz. ewid. nr 80/22 o pow. 0,0013 ha (powstałą z podziału dz. ewid. nr 80/20 objęta KW NS1T/00008165/4), obr. 0302 Białka Tatrzańska,

  • stanowiącą dotychczas współwłasność osób fizycznych, nieznanych z miejsca pobytu: Ludwika Dziubas c. Szczepana i Rozalii, Helena Dziubas c. Szczepana i Rozalii, Wiktoria Klikuszowian c. Józefa i Antoniny, Helena Furczoń c. Władysława i Anieli, Józef Klikuszowian;
  • w dziale czwartym przedmiotowej księgi wieczystej wpisana jest hipoteka umowna kaucyjna na rzecz wierzyciela hipotecznego Heleny Sala, która zmarła.

Zgodnie z art. 41 § 1 kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 2 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

W związku z powyższym wzywa się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa do spadku po ww. zmarłej, aby w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego obwieszczenia, zgłosili się do Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55 i udokumentowali swoje prawa.

Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.

Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami spadkowymi po ww. zmarłej skutkować będzie złożeniem ww. hipoteki do depozytu sądowego.

Niniejsze ogłoszenie podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń, na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Zakopanem, a także w dzienniku internetowym www.infopublikator.pl

Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 572) w związku z art. 7 ustawy z dnia 13 lipca 2023r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1722) informuję, że w dniu 18 listopada 2024r. została wydana decyzja znak GN.6821.2.10.2024 w sprawie nabycia przez Gminę Bukowina Tatrzańska, prawa własności działki nr 5480 obr. 0301 Bukowina Tatrzańska, w jednostce ewidencyjnej Bukowina Tatrzańska, o nieuregulowanym stanie prawnym, użytkowanej jako droga ogólnodostępna o znaczeniu lokalnym.

Z treścią ww. decyzji oraz całością akt sprawy znak GN.6821.2.10.2024 można zapoznać się w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 15, od poniedziałku do piątku.

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Tatrzańskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Jednocześnie informuję, iż w myśl art. 49 Kodeks postępowania administracyjnego po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia obwieszcza o wydaniu decyzji o nabyciu nieruchomości, zawiadomienie o wydaniu decyzji uważa się za doręczone.

Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 7 ustawy z dnia 13 lipca 2023 r. o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1722) informuję, że w dniu 05 listopada 2024 r. została wydana decyzja znak GN.6821.18.2023 w sprawie wydania decyzji o stwierdzeniu nabycia przez Gminę Poronin, własności działek ewid. nr 5021/2 i 5628/1 obr. 507 Małe Ciche, w jednostce ewidencyjnej Poronin, użytkowanej jako droga ogólnodostępna o znaczeniu lokalnym.

Z treścią ww. decyzji oraz całością akt sprawy znak GN.6821.18.2023 można zapoznać się w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 15, od poniedziałku do piątku.

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Tatrzańskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Jednocześnie informuję, iż w myśl art. 49 Kodeks postępowania administracyjnego po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia obwieszcza o wydaniu decyzji o nabyciu nieruchomości, zawiadomienie o wydaniu decyzji uważa się za doręczone.

Działając na podstawie art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z roku 2024. Poz. 1145) Starosta Tatrzański uprzejmie informuje, że na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15 oraz na stronie internetowej Starostwa www.powiat.tatry.pl w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Tatrzańskiego, podany został do publicznej wiadomości Wykaz nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do zbycia w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego.

Wykaz podlega wywieszeniu na okres 21 dni.

Pliki do pobrania
Pobierz plik (GN.6825.5.2023 wykaz nieruchomości.pdf)Wykaz nieruchomości GN.6825.5.202387 kB

Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311) informuje, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość oznaczoną jako dz. ewid. nr 134/8 i 134/14 obr. 006 Zakopane o łącznej pow. 0,0172 ha, nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Miasto Zakopane przeznaczoną pod Budowę drogi gminnej klasy ,,D” pomiędzy ulicami Chyców Potok (DG nr 420142K), a Szymony Boczna (DG nr 420270K) na odcinku od km 0+000,00 do km 0+262,90.

Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 775) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań w terminie 7-miu dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.

Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 9 – 14, od poniedziałku do piątku.

Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.