Stosownie do art. 10 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) i art. 8 oraz art. 113 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) informuję, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie wydania w trybie art. 124, art. 124a ww. ustawy w związku z art. 28a, 28b i 28e ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Suche, jedn. ewid. Poronin, oznaczonej jako dz. ewid. nr 109/7 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego w ramach zadania „Budowa stacji transformatorowej słupowej 15/0,4kV linii kablowej 15kV oraz powiązań z istniejącą siecią nN 0,4kV w miejscowości Sucha Mineralna” obejmującego budowę sieci napowietrznej SN15kV w torze istniejącej sieci napowietrznej nN0,4kV. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na tej działce to 28,2 m dla sieci energetycznej średniego napięcia 15kV, powierzchnia strefy kontrolowanej wynosi 60 m², obszar potrzebny do wykonania zadania to 197 m².
Mając na uwadze powyższe okoliczności, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów i dowodów oraz żądań.
Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma.
Czynności tej można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem ul. Chramcówki 15, pawilon B, pokój nr 118 w godzinach od 8 – 14, od poniedziałku do piątku.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
mgr inż. Maciej Janicki
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 41
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz art. 113 ust. 6 i ust. 7, art. 115 ust. 3 w związku z art. 124a i 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) zawiadamia, że na wniosek Spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą
w Krakowie, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana Jana Hebdę, wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie wydania w trybie art. 124, art. 124a ww. ustawy w związku z art. 28a, 28b i 28e ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1199) decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Suche, jedn. ewid. Poronin, oznaczonej jako dz. ewid. nr 109/7 poprzez udzielenie zezwolenia na realizację celu publicznego w ramach zadania „Budowa stacji transformatorowej słupowej 15/0,4kV linii kablowej 15kV oraz powiązań z istniejącą siecią nN 0,4kV w miejscowości Sucha Mineralna” obejmującego budowę sieci napowietrznej SN15kV w torze istniejącej sieci napowietrznej nN0,4kV. Łączna długość projektowanej infrastruktury technicznej na tej działce to 28,2 m dla sieci energetycznej średniego napięcia 15kV, powierzchnia strefy kontrolowanej wynosi 60 m², obszar potrzebny do wykonania zadania to 197 m².
Przedmiotowe nieruchomości stanowią nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, stosownie do treści art. 113 ust. 6 i 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami w zw. z art. 28b ust. 1 ustawy o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych.
Zgodnie z art. 124a i art. 124 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, może ograniczyć, w drodze decyzji, sposób korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii eklektycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub naziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyraża na to zgody. Przepis ten stosuje się odpowiednio do nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym. Wówczas do postepowania w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości stosuje się art. 114 ust. 3 i 4 oraz art. 115 ust. 3.
Starosta Tatrzański obwieszczeniem z dnia 31 stycznia 2025 r. ogłosił zgodnie z art. 114 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami informację o zamiarze wszczęcia postępowania w niniejszej sprawie w stosunku do nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, wyznaczając termin 2 miesięcy na zgłoszenie się osób, którym przysługują do nich prawa rzeczowe.
W wyznaczonym terminie nie skontaktowała się z tut. Urzędem żadna z ww. osób.
Zgodnie z art. 115 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami wszczęcie postępowania następuje z dniem określonym w ogłoszeniu o wszczęciu postępowania, wywieszonym w urzędzie starostwa powiatowego, po upływie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia informacji o zamiarze wszczęcia postępowania wywłaszczeniowego.
Zgodnie z art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego strony postępowania mogą w terminie 7 dni licząc od dnia doręczenia niniejszego ogłoszenia wypowiedzieć się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Ww. doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.
z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
mgr inż. Maciej Janicki
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 40
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)
zawiadamia o wszczęciu postępowania
w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, oznaczoną jako dz. ewid. nr 1572/77 (powstałą z podziału dz. ewid. nr 1572/59) o pow. 0,0018 ha, obr. 302 Białka Tatrzańska, stanowiącą dotychczas własność Pani Anieli Mrowca z domu Mąka c. Wojciecha i Antoniny zmarłej dnia 03.09.1992 r., której spadkobiercy nie wykazali praw do spadku.
Jednocześnie, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów, dowodów oraz żądań.
Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma, w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55.
Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
mgr inż. Maciej Janicki
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 50
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)
zawiadamia o wszczęciu postępowania
w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 2/2024 z dnia 21 czerwca 2024 r. znak: AB.6740.594.2022.ASS/MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, oznaczoną jako dz. ewid. nr 1476/55 (powstałą z podziału dz. ewid. nr 1476/23) o pow. 0,0008 ha, obr. 302 Białka Tatrzańska, stanowiącą dotychczas współwłasność m.in. Pana Jana Goryla s. Tadeusza i Heleny zmarłego dnia 27.08.2014 r., Pana Stanisława Korkosza s. Stanisława i Marii zmarłego dnia 27.09.2005 r. oraz Pani Ludwiki Budz c. Stanisława i Anieli zmarłej dnia 30.11.2011 r., których spadkobiercy nie wykazali praw do spadku.
Jednocześnie, stosownie do treści art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) zawiadamia się o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów, dowodów oraz żądań.
Czynności, o których mowa wyżej, będzie można dokonać w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego pisma, w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55.
Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
mgr inż. Maciej Janicki
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 48
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 113 ust. 6, 7 i art. 118a ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 311)
zawiadamia o wszczęciu postępowania
w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość nabytą z mocy prawa na rzecz Gminy Bukowina Tatrzańska, na podstawie decyzji Starosty Tatrzańskiego nr 1/2023 z dnia 16 czerwca 2023 r. znak: AB.6740.328.2022.ASS, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, oznaczoną jako dz. ewid. nr 5809/2 (powstała z podziału działki ewid. nr 5809), 5811/2 (powstała z podziału dz. ewid. nr 5811), 5812/2 i 5812/3 (powstałych z podziału dz. ewid. nr 5812) obr. 304 Czarna Góra, stanowiącą dotychczas współwłasność m.in. Pana Mariana Cikowskiego s. Władysława i Heleny zmarłego dnia 14.10.2008 r., Pani Zofii Wacław c. Jana i Zofii zmarłej dnia 09.03.2014 r., Pani Zofii Wacław c. Bartłomieja i Magdaleny zmarłej dnia 04.02.2000 r., Pani Heleny Górnik c. Andrzeja i Zofii zmarłej dnia 08.12.2021 r., Pana Józefa Sarny s. Andrzeja i Elżbiety zmarłego dnia 06.10.2000 r. oraz Pani Janiny Sarny c. Władysława i Genowefy zmarłej dnia 21.09.2011 r., których spadkobiercy nie wykazali praw do spadku.
W związku z powyższym wzywa się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do ww. nieruchomości, aby zgłosili się do Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pawilon B pokój 118, tel.: (18) 20 239 55 i udokumentowali swoje prawa.
Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do ww. nieruchomości skutkować będzie ustaleniem odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym i złożeniem należnego odszkodowania do depozytu sądowego.
Zgodnie z art. 49 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) ogłoszenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
z up. STAROSTY
NACZELNIK WYDZIAŁU
GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
mgr inż. Maciej Janicki
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 48
Strona 6 z 58