Od dnia 10 lipca 2019 roku w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Zakopanem działała elektroniczny System Zarządzania Obsługą Klientów, zwany potocznie „e - kolejką” lub „systemem kolejkowym” . System ten ma na celu usprawnienie pracy wydziału i skrócenie czasu oczekiwania klientów na obsługę. System zapewnia rezerwację miejsca w kolejce do wybranej usługi i kierowanie do właściwych stanowisk z zachowaniem pobranego numeru kolejkowego jak również daje możliwość rezerwacji miejsca w kolejce poprzez Internet (usługa rezerwacji poprzez internet zostanie wkrótce uruchomiona).
Zasada działania systemu jest prosta. Rejestracja w kolejce odbywa się poprzez automat biletowy. Klient wybiera na ekranie właściwą usługę (np. prawo jazdy) i drukuje bilet. Na każdym bilecie znajdują się: numer biletu (numer rejestracji w systemie, zapisany w pamięci), data i godzina wydania, nazwa operacji (symbol literowy usługi), wykaz stanowisk przypisanych do operacji i liczba oczekujących na wezwanie. Jest dogodny i przyjazny dla użytkowników. Biletomat umożliwia także wydrukowanie biletu zarezerwowanego przez Internet. Wzywane numery są wymieniane głosowo, prezentowane na monitorze głównym w korytarzu urzędu, a także na wyświetlaczach matrycowych, znajdujących się nad drzwiami pokoju do którego jest wzywany klient.
W początkowym okresie system kolejkowy będzie nowością dla klientów, dlatego pracownicy starostwa będą udzielać niezbędnych informacji i służyć pomocą przy obsłudze systemu.